понедељак, 14. октобар 2024.

17.  ЖЕНИДБА МИЛИЋА БАРЈАКТАРА

Пјесму Женидба Милића Барјактара можете прочитати овдје:

https://sr.m.wikisource.org/sr-ec/%D0%96%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B4%D0%B1%D0%B0_%D0%9C%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%9B%D0%B0_%D0%B1%D0%B0%D1%80%D1%98%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0

 Слика преузета са: https://opusteno.rs/analiza-dela-f158/analiza-dela-zenidba-milica-barjaktara-t23616.html


ЗАДАЦИ ЗА ИСТРАЖИВАЧКИ РАД:

1. ГРУПА: Образложите тему и композицију пјесме! Размотрите мотиве у пјесми!

2. ГРУПА: Опишите лик Милића барјактара. Пронађите у пјесми чињенице (у стиховима) које                         вам помажу да освијетлите његов лик. (начин избора невјесте, мишљење других,                             избор важних личности на свадби,његове реакције и дјеловање...)

3. ГРУПА: Опишите лик дјевојке Љепосаве. Изложите мјеста која описују њен лик (поријекло,                         изглед, карактер...) Шта нам о њој откривају мајчине ријечи упућене Милићу?

4. ГРУПА: Објасните узроке дјевојчине зле коби? Образложите узроке њене смрти, околности и                     мјесто на коме она умире. Да ли дјевојчина смрт носи у себи неко дубље значење за                         читаоца?

5. ГРУПА: У пјесми се тужбалица појављује 2 пута. Пронађи и протумачи садржај тих                                     тужбалица. Дефиниши тужбалицу као књижевну врсту. Размисли, да ли мајчина тужбалица има неко дубље и митолошко значење? (гдје ће бити гроб младожењи и гдје невјести, стр. 94. Читанка- КОРАК ДАЉЕ)

6. ГРУПА: Дефинишите епско-лирску пјесму као књижевну врсту! Шта је балада? Пронађите у                     овој пјесми епске, лирске и драмске елементе. Шта је балада? Зашто је ова пјесма б                        балада? Пронађите у тексту пјесме словенску антитезу и дефинишите је!


 

 Слика преузета са: https://duxillustrations.blogspot.com/2013/11/zenidba-milica-barjaktara.html


 


  ДЕСПОТ СТЕФАН ЛАЗАРЕВИЋ "СЛОВО ЉУБВЕ" Истраживачки задаци за интерпретацију дјела: 1. Истражите личност деспота Стефана! Зашто ј...