МИЛОШ ЦРЊАНСКИ "СЕОБЕ"
ИСТРАЖИВАЧКИ ЗАДАЦИ:
1. ГРУПА: БИОГРАФИЈА МИЛОША ЦРЊАНСКОГ
За приказ биографије писца користити дигиталну форму у виду временске линије- Power Point timeline, Sway и слични интернет алати. Сваку годину прате слике које се за њу везују: мјеста куда је ишао, важни људи из његовог живота, дјела, часописи.... (2-3 ученика)
2. ГРУПА:ИСТОРИЈСКИ КОНТЕКСТ РОМАНА
Приказати сеобе српског народ из историје, поменути историјске изворе о сеобама као што су Мемоари Симеона Пишчевића, повезати идеју сеоба са СУМАТРИЗМОМ као правцем и идејом, ставити акценат на кретање Славонско-подунавског пука и положај војника(ослањати се и на чињенице из романа), представити карту дешавања у роману (3-5 ученика)
3. ГРУПА:ПРОСТОР И ВРИЈЕМЕ У РОМАНУ
Ова група се бави истраживањем простора и времена у роману. Простор или материјални свијет базиран је на 4 елемента ЗЕМЉА, ВАЗДУХ, ВАТРА, ВОДА, одгонетати њихову симболику. Размотрити простор завиучаја и туђине. Узети у обзир и тумачење симбола БЕСКРАЈНИ ПЛАВИ КРУГ и ЗВИЈЕЗДА.
Вријеме сагледајте кроз однос јунака према ПРОШЛОСТИ, САДАШЊОСТИ и БУДУЋНОСТИ (3-4 ученика)
4. ГРУПА: ЉУДИ У РОМАНУ (ЛИКОВИ)
Одговорити на питање ко су све јунаци овог романа.
Анализирати прсихолошки профил ВУКА, ДАФИНЕ и АРАНЂЕЛА (3 ученика)
5. ГРУПА:ЈЕДНА СТРАНИЦА ИЗ ДНЕВНИКА
Задатак у овој групи је да се уживите у лик 3 јунака и напишете као да је то јунак писао Странице из дневника (јунак пише о својим доживљајима, интимним размишљањима које дијели само са собом; може се писати и више страница из више дана. Може се писати и више краћих дневничких записа. Било би добро да Дафина пише на италијанском, Вук на руском, а Аранђел на њемачком. Ученици треба на часу и да доживљено читају ове текстове) (3 ученика + евентуално ученици који ће глумити)
Ако ученица пише Вуков или Аранђелов дневник може ангажовати друга да то чита и сл.
6. ГРУПА: ВИДЕО
Задатак ове групе је да сними видео-туторијал за роман Сеобе Милоша Црњанског. Постоје различите форме видеа- само казивање са књигом у руци, снимање на разним локацијама, у форми казивач и саговорници, комбиновање казивања и фотографија.... (4+ по потреби)