20. и 21. ЛЕКТИРА: БОРИСАВ СТАНКОВИЋ
ПРИПОВЕТКЕ
За ученике I разреда :
Приповијетку можете читати на линку
https://skolskabibliotekassnb.files.wordpress.com/2015/01/bora-stankovic-pripovetke.pdf
АНАЛИЗА ПРИПОВИЈЕТКЕ „У НОЋИ“
Изнесите своје утиске о приповијеци!
Који је историјски контекст ове приповијетке? Које вријеме описује и шта је карактеристично за то историјско вријеме?
Шта је тема приповијетке „У ноћи“?
Ко су јунаци ове приповијетке и чиме је условњена њихова трагедија?
Размотрите композицију приповијетке!
Какву функцију у композицији им а ретроспекција.
Шта преживљавају Цвијета и Стојан у ноћи свог сусрета на њиви?
Анализирај њихова психолоша стања током радње приповијетке! Издвоји дијелове приповијетке који то доказују!
Анализирајте дијалоге међу јунацима?
Издвојите описе у приповијеци и анализирајте њихову функцију!
АНАЛИЗА ПРИПОВИЈЕТКЕ „УВЕЛА РУЖА“
Приповијетку можете читати на линку:
https://www.rastko.rs/knjizevnost/umetnicka/bstankovic/bstankovic-ruza.html
- Који је историјски контекст ове приповијетке? Које вријеме описује и шта је карактеристично за то историјско вријеме?
- Одредите врсту приповијетке! Обратите пажњу на поднаслов!
- Откријте које је аутобиографске елементе писац искористио?
- Ко је наратор? Одредите у ком лицу приповиједа!
- Шта је тема приповијетке?
- Одредите тематске цјелине у приповијеци!
- Размотрите композицију (фабуларни ток)!
- Наведите мотиве!
- Образложите начине казивања које писац користи и наведите дијелове или теме за сваки начин казивања: описивање (куће, пејзажа...), нарација, дијалог!
- Затим објасните симболику појединих мотива!
- Опишите ликове!
- Објасните шта су узроци њихове трагике!