ЛЕКТИРА: ИВО АНДРИЋ "ПРОКЛЕТА АВЛИЈА"
ИСТРАЖИВАЧКИ ЗАДАЦИ:
ДРУШТВЕНИ И МОРАЛНИ ПРОБЛЕМИ
-Обрадите основну тему "Проклете авлије"
- Које друштвене проблеме је Андрић покренуо?
- Прикажите карактеристике друштва које је приказано
- Откријте друштвене слојеве
ВРИЈЕМЕ И ПРОСТОР
- Откријте временски период
- Наведите године и догађаје
- Објасните историјске чињенице
-опишите изглед Проклете авлије и околности изван тамнице
- Са чим се пореди Авлија
- Објасните симболику Авлије
КОМПОЗИЦИЈА
- Одредите композиционе цјелине
- Одредите кругове приповједача и тематске кругове
-Одредите који тематски круг је у центру и који лик. Објасните зашто?
- Протумачите симболику такве композиције
- покушајте нацртати композицију романа
УЛОГА ПРИПОВЈЕДАЧА И МОТИВ ПРИЧЕ И ПРИЧАЊА
- Наведи приповједаче и одредите шта их тјера на причање
- Како неименовани младић прича о Фра-Петровом причању
ЛИК ЋАМИЛА
-поријекло и дјетињство
- поистовјећивање са Џем-султаном
- мотив браће супарника
-валијин однос према књизи
КАРАЂОЗ
- од преступника до управника
- мотив кривице и Карађозова игра
ФРА_ПЕТАР
- подаци о животу
- мотив његовог хапшења
- Фра-Петрово саживљавање са Ћамилом
- Фра-Петров доживљај књиге
- морални и психолошки портрет
ХАИМ
- утисци о Хаиму
- Хаимов изглед
- психолошки портрет
- спор са људима и друштвом
ЗАИМ
- по чему се разликује од других приповједача
- о чему Заим прича
СИМБОЛИКА ЗАТВОРЕНОГ КРУГА
- пронађите у дјелу симболичне кругове и објасните њихово значење