среда, 18. септембар 2024.

 7. и 8. АНАЛИЗА ЛИРСКИХ ПЈЕСАМА РАЗЛИЧИТЕ ТЕМАТИКЕ



Задаци за рад у групи

1. група: ЈОВАН ДУЧИЋ „Песма жени“

49. страна у Читанци

1.              Изнесите своје утиске о овој лирској пјесми?

2.              Којој врсти ова пјесма припада?

3.              Истражите податке о њеном настанку и објављивању: када и гдје је објављена, ком циклусу припада...То се зове ШИРА ЛОКАЛИЗАЦИЈА ДЈЕЛА.

4.              Основни мотив ове пјесме је МОТИВ ЖЕНЕ! Издвојите и анализирајте појмове (ријечи) који јој се приписују- Какви су ти појмови по свом значењу и ком свијету или дијелу човјековог живота припадају? Затим објасните о каквој је жени ријеч!

5.              Размотрите и осјећање љубави у пјесми! Којим стиховима је дочарано како лирски субјекат доживљава љубав! Да ли у том доживљају има реалности, стварности, тјелесне и чулне љубави!

6.              Објасните како разумијете позив лирског субјекта да жена остане НЕДОСТИЖНА; НЕМА и ДАЛЕКА!

7.              Шта је тема ове пјесме?

8.              Напишите стихове који могу бити идеја или поука!

9.              Анализирајте стилски поступак: строфа, стих, ритам, рима, стилске фигуре...

2. група: ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ „БАЛКАНАЦ“

55. СТРАНА У ЧИТАНЦИ

 

1.    Шта је тема ове пјесме?

2.    Којој врсти ова пјесма припада?

3.    Која осјећања су присутна у пјесми?

4.    Која два различита менталитета пјесникиња пореди?

5.    Издвоји стихове који карактеришу Србе и западњаке!

6.    Шта према мишљењу пјесникиње карактерише Србина/Балканца, а шта западњака?

7.    Против чега је пјесникиња дигла глас?

8.    Шта је идеја ове пјесме?

9.    Анализирај стилске особености пјесме (стих, ритам и тон, рима, стилске фигуре)


3. група: ВОЈИСЛАВ ИЛИЋ „СВЕТИ САВА“

36. страна у Читанци

1. Који лик је инспирисао пјесника? У чему је значај Светог Саве за наш народ?

2. Издвоји пјесничке слике и примјети каква атмосфера и која осјећања доминирају у пјесми! Издвоји стихове који одишу религиозним осјећањем!

3. Уочи какав је временски оквир у пјесми?Примјети гдје још постоји двојност-пронађи стихове!

4. Издвоји пјесничке мотиве? Обрати пажњу на мотив свјетлости и шта он симболизује?

5. Којој врсти ова пјесма припада?


4. Лаза Костић „Међу јавом и мед сном“

Читанка, 37. стр.

 

1.    Напишите кратку биографију писца!

2.    Коме се пјесник обраћа? Наведи стихове који то потврђују! Објасните зашто се обраћа срцу и колико пута се њему обраћа?

3.    Које епитете пјесник приписује срцу!  Шта му поручује? Објасни зашто му се тако обраћа?

4.    Између које двије силе се нашао пјесник? Шта представља/симболизује срце?

5.    На који нас мит подсјећа пјесника када срце назива плетиљом старо? Шта представља неуморна плетисанка?

6.    Објасни и пронађи у пјесми: МЕТАФОРУ, КОНТРАСТ, ГРАДАЦИЈУ!

7.    Шта је идеја ове пјесме?

8.    Којој врсти ова пјесма припада?


5. група: Десанка Максимовић „Сребрне плесачице“

Читанка, 60. стр.

 

1.    Којој врсти ова пјесма припада?

2.    Издвојите пјесничке мотиве?

3.    Издвојите пјесничке слике! Подијелите их на визуелне, тактилне и звучне!

4.    Објасните ефекат персонификације у овој пјесми?

5.    Кога симболизују јеле, а кога борови?

6.    Шта је идеја ове пјесме!






 




  ДЕСПОТ СТЕФАН ЛАЗАРЕВИЋ "СЛОВО ЉУБВЕ" Истраживачки задаци за интерпретацију дјела: 1. Истражите личност деспота Стефана! Зашто ј...