понедељак, 2. септембар 2024.

 1. НПП



ЧИТАНКА: Катарина Вучић и Мирјана Стакић Савковић „Читанка за 1. разред средњих стручних школа, за четворогодишње занимање“

 

-        3 часа седмично

-        102 часа

-        Катарина Вучић и Мирјана Стакић Савковић „Читанка за 1. разред средњих стручних школа за четворогодишња занимања“

-        Михајло Стевановић „Граматика српског језика“

-        Ј. Јерковић, М. Пешикан и  м. Пижурица „Правопис српскога језика“

ПОСЕБНИ ЦИЉЕВИ

-        Обнављање и проширивање знања која се тичу настанка и развоја српског књижевног језика;

-        Развијање вјештина вербалне комуникације (причања, препричавања, дискутовања и аргументовања ставова);

-        Развијање вјештина писане комуникације;

-        Развијање интересовања за књижевност;

-        Усвајање знања о језичкој структури;

-         Обнављање и проширивање знања из области фонетике и фонологије српског књижевног језика.

ТЕМЕ

1. Српски књижевни језик (настанак, развој, савремено стање)

2. Фонетика и фонологија српског књижевног језика

3. Увод у комуникацију

4. Вербална комуникација

5. Ортоепија и ортографија

6. Поезија (наративна и лирска поезија)

7. Проза

8. Драма

Књижевно-умјетничка дјела као извори:

- Алекса Шантић: „Неретва“ и „Вече на шкољу“

- Јован Дучић: „На обали Неретве“ и „Песма жени“

- Бранко Радичевић: „Девојка на студенцу“

- Лаза Костић: „Међу јавом и мед сном“,

- Десанка Максимовић: „Сребрне плесачице“ „Чежња“ и „Балканац“

- Војислав Илић: „Свети Сава“

- Народна пјесма „Сунце се дјевојком жени“

- Народна епска пјесма „Женидба Максима Црнојевића“

- Народна епска пјесма „Болани Дојчин“

- Иван Гундулић: „Осман“ (одломак)

- Народна пјесма: „Женидба Милића барјактара“

- Иво Андрић: „Злостављање“, „Бифе Титаник“, „Зеко“, „Аска и вук“

- Ранко Павловић: „Библиотекар и књига“

- Бранко Ћопић: „Башта сљезове боје“ („Јутра плавог сљеза“), „Заточник“ („Дани црвеног сљеза“)

- „Орфеј и Еуридика“, мит

- „Мит о Едипу“

- „Свети Сава и удаваче“, легенда

- Гроздана Олујић: „О капљици и цвету“

- „Баш-Челик“, бајка

- Доситеј Обрадовић: „Пас и његова сенка“, басна

- Ернест Хемингвеј: „Старац и море“

- Оскар Вајлд: „Слика Доријана Греја“

- Душан Ковачевић: „Балкански шпијун“ или „Маратонци трче почасни круг“

 

Лектира (наставник бира четири од осам понуђених наслова):

Софокле: „Антигона“

Бранислав Нушић: „Сумњиво лице“

Борисав Станковић: „Приповетке“

Николај Гогољ: „Ревизор“

Џорџ Орвел: „Животињска фарма“

Јаков Игњатовић: „Вечити младожења“

             Драган Тепавчевић: „Зна ли ко енглески“

Ранко Рисојевић: „Босански џелат“

3 писмена задатка

Контролни задатак из граматике

Правописна вјежба

 


  ДЕСПОТ СТЕФАН ЛАЗАРЕВИЋ "СЛОВО ЉУБВЕ" Истраживачки задаци за интерпретацију дјела: 1. Истражите личност деспота Стефана! Зашто ј...